logo
MagyarEnglish

Hallgatói munkák
Zenélő képek

 A Szépművészeti Múzeum holland gyűjteményének egy képe zenélő társaságot ábrázol. A tabletet a képre irányítva kiderül, hogy milyen hangszerek szerepelnek a képen, sőt azt is meghallgathatjuk, hogy mit játszhattak a zenészek. A begyűjtött ismereteket a látogatók meg is oszthatják egymással.

Az alkalmazás a 2012-es Digitális Múzeum őszi kurzusán jött létre. 

 

     

 

 

 
iVasarely

Az iVasarely, a Vasarely Múzeum számára készült telefonos alkalmazás. Célja az aktív részvétel ösztönzésével, a játék élményén keresztül, közelebb vinni a múzeum látogatóihoz Vasarely festményeinek belső logikáját. Jelen alkalmazás esetében a festményeken megjelenő színek egymáshoz viszonyított dinamikájának megsejtése a cél.


A kiállított műtárgyak a mobil alkalmazás segítségével a látogató készülékén elevendenek meg. A fetsmények színei egy skála segítségével alakíthatókká, felcserélhetőkké válnak. Így mindenkinek lehetősége nyílik elgondolkodni, vajon milyen tudatos választás állhat a művész színhasználata mögött.

 

Az alkalmazás ötlete a Digitális Múzeum 2014-es őszi kurzusán született, amit az International Visegrad Fund támogatott. 

 

 

alkotók: Birtalan Szabolcs, Botlik Barnabás (BME)


 
Analógia

 A Mai Manó Ház az egyik legjelentősebb történeti gyüjteménnyel rendelkező hazai fotográfiai múzeum. Éppen ezért adta magát az alkalmazás ötlete, amely az analóg fotózás rejtelmeibe avatja be felhasználóit. A tableten működő, valós folyamatokat szimuláló applikáción keresztül mindenki játszva tanulhatja meg a mai, digitális világban már csupán kevesek számára ismerős procedúra egyes lépéseit.

A játék egy fotó elkészítésével kezdődik, majd a sötétkamrában folytatódik, ahol mindenki kevdvére kísérletezhet a kép előhívásával. Minden egyes folyamat esetében a felhasználó döntheti el, mennyi időt szán az adott teendő elvégzésére. 

Így a játék végén megjelenő kép egy igazi meglepetés lesz. A program a fotózás és előhívás egyes stációinak függvényében változik, ha valaki kevés időt szánt például az expozíciós folyamatra, vagy éppen a kép fixálására, meglehet hogy nem olyan lesz a végeredmény, amilyet szeretett volna. 

 

Az alkalmazás ötlete a Digitális Múzeum 2014-es őszi kurzusán született, amit az International Visegrad Fund támogatott.  

 

alkotók: Lucas Breuer, Gazdi László (BME)

 
Műelemző gép

 A Ludwig Múzeum inspirálta, az intézmény állandó gyűjteményének egyes darabjait digitálisan feldolgozó és elemző gép interaktív, izgalmas élményt kínál a múzeum célközönségének.

A helyszínen a látogatók a bejáratnál egy táblagépet magukhoz véve a kiállítótermekben való barangolás során, ha egy-egy mű előtt maguk elé emelik azt, a képernyő megelevenedik - és a kérdéses alkotást különböző szemszögből elemzi, ad róla művészettörténeti tartalmú információkat, érdekességeket. Youtube video itt.

Az ötlet a 2011 őszi szemeszterének Digitális Múzeum kurzusán született.

Alkotók: Szűcs Krisztina, Zsömbör Krisztina, Alagyi Judit

 
Mikrogalaxis útikalauz testutazóknak

 A Semmelweis Orvostörténeti Múzeum számára készített projekt a Kreatív Technológia Labor Digitális Múzeum kurzusán született 2011 őszén. A hallgatók egy archív anatómia atlaszt dogloztak fel, amely segítségével így virtuálisan is bebarangolható az emberi test korabeli képe - és egyben az eredeti dokumentum is részleteiben megismerhető.

 

 
« ElsőElőző12KövetkezőUtolsó »

Oldalak 1 / 2