Időpontok: 1-2. hét - Péntek: 13:40-18:00 | 3,7,9,10,12,13. hét - Kedd: 15:10-16:3 Helyszín: B101
Kurzuskód: 121-32-06 I 124-31-02 Kredit: 2
MOME, 2010, II. szemeszter
Kurzus neve: Kreatív hang 2. Oktató: Nagy Ágoston Időpontok: 1-7, 9-13. hét - K 15:10-16:30 I 1-2. hét - P 13:40-18:00; 3,7,9,10,12,13. hét - K 15:10-16:30 Kurzuskód: 121-32-06 I 124-31-02 Kredit: 2 Helyszín: B101 Számonkérés módja: GY/Gyak. Előzmény: 121-32-05 I 124-21-07
Kurzusleírás
"A LÁTHATÓ HANG" -- vizualizációk
KREATIV HANG KURZUS - példák, letölthető anyagok
for(int i = 0; i < 30; i++) // it loops through itself, until it reaches the maximum
{
println(i*10); // print to the console every time it runs
fill(255,0,255,i*10); // changing the opacity, related to the iteration
ellipse(i*10,i*10,30,i+i); // drawing multiple ellipses, the x position is related to
// the iteration
}
//---------------EXAMPLE FOR USING VARIABLES
int myFirstVariable = 10; // create an integer variable, let it be 0 at first
float mySecondVariable = 0.2; // create a floating point variable
void setup()
{
size(300,300);
}
void draw()
{
myFirstVariable = mouseX; // set the value to x value of the mouse
//println(myFirstVariable * mySecondVariable); // printing to the console
ellipse(mouseX,mouseY,30,30); // mouseX,mouseY are special variables
//println(width + height); // width is a spec. variable for the window size
// CONDITIONALS
if(mouseX > 150)
{
println("i'm on the right side");
background(0,255,0);
}
if(mouseX <= 150)
{
background(255,0,0);
println("i'm on the left side");
}
}
//------------REMINDER, IN ENGLISH:
void setup() // setup function runs only once
{
size(300,300);
background(255,255,255); // r,g,b channels
frameRate(20); // each seconds there are 20 frames
smooth(); // smoothing the graphics
}
void draw() // draw function runs every frame
{
fill(100,100,100,20); // fill colour of a shape can be RGBA A: opacity ()alpha
stroke(255,0,0); // contour of a shape
strokeWeight(4); // contour width
ellipse(30,30,mouseX,mouseY);
stroke(0,255,0);
line(0,0,mouseX, mouseY);
}
***********************************************************************
2010. február 09. - ablakkezeles, rajzolas, frame-ek
fill(255,255,255,0); // red, green, blue, alpha (0-255)
ellipse(mouseX,mouseY, 80, 100); // x, y pozicio eger x, y pozicioja minden fram-nel
stroke(0,255,0);
line(0,0,width,height);
}
TEMATIKA
Hangi vizualizációk áttekintése
szakrális vizualizáció, két alapmodell: szférák zenéje, mandala
zenei, performatív hangok jelölése: kották
fizikai vizualizáció: idő alapú vizualizáció: hanghullám, hangszín alapú vizualizáció: spektrum
hordozók szerepe: hogyan vizualizálja a hordozó a hangot? (lp, minidisk, kazetta, mp3, akusztikai hangszerek, audiofinder, itunes)
gyakorlati példák: hétköznapi - radar, ultrahang, művészeti - carsten nikolai, hangszobrok stb.
feladat kiadása
A hang reprezentációja
fizikai tulajdonságok: spektrum, denzitás, hullámok
digitális reprezentáció: mintavételezés, bitmélység, buffer, ablakolás (sonic visualizer)
processing + minim bevezetés, hang lejátszása
konzultáció hozott hangokról
Programozás, előkészített kódok alapján
hullámkép rajzolás
spektrum rajzolás
interaktív rajzolás
színek
formák
egyszerű trigonometria
Konzultáció hozott hangokról, műhelymunka
pdf exportálás
feladatok leadása
Számonkérés: gyakorlati feladat
Feladat kritériuma: A munkákat pdf formátumban kell leadni. A pdf-ek mérete nincs megkötve. Leadandó képek száma: 1-3. A leadott pdf-hez szükséges mellékelni a vizualizáló program forráskódját, illetve a választott hangot.
Osztályozási szempontok:
választott hang narratív kontextusának érzékeltetése (pl. politikai beszéd, ionoszféra hangja, játékgépek hangja stb)
választott hang fizikai tulajdonságainak érzékeltetése (pl. sűrű, lassú, mély, éles, karcos, tonális stb)