logo
MagyarEnglish

interaktív alkalmazások a magyar nemzeti múzeum állandó történeti kiállításában

A Magyar Nemzeti Múzeum kérésére a 2017-es őszi félév során olyan beavatkozási javaslatok születtek, amelyek az állandó történeti kiállítást közelebb hozzák a mai fiatalokhoz. A beavatkozás jelleget hangsúlyozó, az állandó kiállítás világától sárga színével és modern formájával elüt a kiállítás enteriőrjétől.

 

Projektek:

 

Március 15 lépésben

A Március 15 lépésben egy érintő képernyőn játszható, egyszemélyes játék, amely egy térkép segítségével vezeti végig a játékost az 1848. március 15-ei fővárosi eseményeken.
Egy korabeli térképen, a tájékozódást segítve ábrázoljuk sematikus, egyszerű rajzolással az akkor már felépült, karakteres, ma is meghatározó, ismert épületeket, építményeket. A március 15-ei eseményeket, történéseket városszerte különböző épületekhez, terekhez, utcákhoz kötjük. Egy-egy helyszínen egy-egy feladat, kérdés található, mely az adott helyszínen történt eseményre vonatkozik, korabeli érdekességeket, az események alakulását befolyásoló mozzanatokat, személyeket is felelevenítve, így kirajzolva és végig vezetve a játékost március 15-e eseményein.

 

Ötletgazda, tartalomfejlesztő: Nagy Anikó (MOME- DMM MA I.),

Software fejlesztő: Karasz Dániel (MOME TechLab),

Grafika: Kántor Attila (MNM)


   

 

Találkozó a Pilvaxban- Hírek 1848-ból

Egy korabeli kávéház különböző szereplői különböző március 15. környékén megjelent sajtótermékeket olvasnak (egy-egy szereplő egy-egy témát képvisel, pl: politika, társasági élet, divat, adok-veszek, pénzvilág). Egy-egy szereplőre kattintva megjelenik menü-szerűen (mintegy egymás mögé kirakva egy standon) a lapok fejléce dátummal, amelyekben pl. politikáról, vagy hirdetésekről van szó. Egy lapra kattintva a hasonmás oldal érintett része jelenik meg, de az egész oldal is böngészhető (zoomolással).

 

Ötletgazda, tartalomfejlesztő: Rajkó Krisztina (MOME Formatervező MA),

Software fejlesztő: Karasz Dániel (MOME TechLab),

Grafika: Krizbai Gergely