logo
MagyarEnglish

TERENCE - Szövegértést fejlesztő interaktív olvasókönyv
  

A TERENCE az Európai Unió 7. Keretprogramjának Információ-Kommunikáció Technológiai, STReP típusú  projektje. 

A  kutatási projektben 14 partner vesz részt 8 országból, a L'Aquila Egyetem vezetésével. A projekt célja, hogy  szövegértési gondokkal küzdő – nehezen olvasó, illletve hallássérült – 6-12 éves gyerekek számára nyújtson a  szövegértést fejlesztő interaktív tanuló (E-learning) környezetet. Az elkészült szoftver eredményességét olasz és  angol gyerekeken fogják tesztelni.

 

A projekt kitűzött célja egy olyan interaktív olvasókönyv kifejelesztése, amely pedagógiai eszköz is egyben.

 

A megoldás alappilléreit az alábbi négy elem adja:

 

  

A TÖRTÉNETEK

A külön erre a célra írt és illusztrált történetek olasz és angol nyelven íródnak, figyelembe véve a célközönség kulturális sajátosságait.

 

                                  

  

AVATAROK

A gyerekeket az élményben végigkísérik úgynevezett Avatar figurák, akik virtuális barátként  segítik  őket a feladatok során, játékos visszajelzést adva a megoldások értékelésében. A egyes figurák megjelnése és változása referenciát jelent a játékosok fejlődéséről.

Jelenleg öt Avatar figura közül választhatnak a gyerkekek. A figurák a célország gyerekeinek karakterisztikáiból merített minták alapján alakultak ki - azért, hogy mindenki találjon a kedvére valót. Közülük a gyerekek a játék legelején választhatják ki a nekik legjobban tetszőt.

 

 

  

ELLENŐRZŐ JÁTÉKOK

Minden történetet egy játékos, szövegértést ellenőrző feladatsor követ, amely a történet időbelisége és ok-okozati viszonyainak átlátását vizsgálja. Több játéktípus fordul elő, minden esetben a gyerek sikerélményére építve a visszajelzés logikáját; ebben az avatarok kulcsszerepet játszanak. 


ADAPTÍV RENDSZER 

Az szoftver mögötti fejlesztés központjában egy olyan adaptív tanulási rendszer kialakítása van, amely a felhasználó gyerek reakcióiból, olvasási sebességéből és a játékra adott reakcióiból összesített adatok alapján dinaimikusan válaszol a gyerek olvasási és szövegértési szintjére, azaz ennek megfelelő nehézségi szintű következő mesét illetve ellenőrző játékot generál. 

 

A működésről készült demo video itt megtekinthető.

 

A MOME KTL az illusztrációkért és felhasználói környezetért felelős WP5 (Work Package) vezetője, amelynek feladatai:

  • a mesékhez illusztrációk készítése,
  • a pedagógia célt segítő, valamint relaxációs játékok fejlesztése,
  • a szoftver grafikus interfeszenek megtervezése.

A fejlesztés 2010.10.1-én indult, 3 éves időtartammal, teljes 2,730,828 euro költségvetéssel.

A project hivatalos oldala: http://www.terenceproject.eu/