|
|
A TERENCE az Európai Unió 7. Keretprogramjának Információ-Kommunikáció Technológiai, STReP típusú projektje.
A kutatási projektben 14 partner vesz részt 8 országból, a L'Aquila Egyetem vezetésével. A projekt célja, hogy szövegértési gondokkal küzdő – nehezen olvasó, illletve hallássérült – 6-12 éves gyerekek számára nyújtson a szövegértést fejlesztő interaktív tanuló (E-learning) környezetet. Az elkészült szoftver eredményességét olasz és angol gyerekeken fogják tesztelni.
|
A projekt kitűzött célja egy olyan interaktív olvasókönyv kifejelesztése, amely pedagógiai eszköz is egyben.
A megoldás alappilléreit az alábbi négy elem adja:
|
|
A TÖRTÉNETEK
A külön erre a célra írt és illusztrált történetek olasz és angol nyelven íródnak, figyelembe véve a célközönség kulturális sajátosságait.
|
|
|
AVATAROK
A gyerekeket az élményben végigkísérik úgynevezett Avatar figurák, akik virtuális barátként segítik őket a feladatok során, játékos visszajelzést adva a megoldások értékelésében. A egyes figurák megjelnése és változása referenciát jelent a játékosok fejlődéséről.
Jelenleg öt Avatar figura közül választhatnak a gyerkekek. A figurák a célország gyerekeinek karakterisztikáiból merített minták alapján alakultak ki - azért, hogy mindenki találjon a kedvére valót. Közülük a gyerekek a játék legelején választhatják ki a nekik legjobban tetszőt.
|
|
|
ELLENŐRZŐ JÁTÉKOK
Minden történetet egy játékos, szövegértést ellenőrző feladatsor követ, amely a történet időbelisége és ok-okozati viszonyainak átlátását vizsgálja. Több játéktípus fordul elő, minden esetben a gyerek sikerélményére építve a visszajelzés logikáját; ebben az avatarok kulcsszerepet játszanak.
|
ADAPTÍV RENDSZER
Az szoftver mögötti fejlesztés központjában egy olyan adaptív tanulási rendszer kialakítása van, amely a felhasználó gyerek reakcióiból, olvasási sebességéből és a játékra adott reakcióiból összesített adatok alapján dinaimikusan válaszol a gyerek olvasási és szövegértési szintjére, azaz ennek megfelelő nehézségi szintű következő mesét illetve ellenőrző játékot generál.
A működésről készült demo video itt megtekinthető.
A MOME KTL az illusztrációkért és felhasználói környezetért felelős WP5 (Work Package) vezetője, amelynek feladatai:
- a mesékhez illusztrációk készítése,
- a pedagógia célt segítő, valamint relaxációs játékok fejlesztése,
- a szoftver grafikus interfeszenek megtervezése.
A fejlesztés 2010.10.1-én indult, 3 éves időtartammal, teljes 2,730,828 euro költségvetéssel.
A project hivatalos oldala: http://www.terenceproject.eu/
|