Book After Print |
A könyv (avagy a gondolat sokszorozása, terjesztése nyomtatott formában) a digitális korban funkciómódosuláson esik át. A korlátlanul letölthető e-bookok, dinamikusan bővülő lexikonok, a blogoszféra világában a könyv plusz értékké alakulhat át, különböző módokon megújulhat.
A kurzus során a médium anyagi tartalmát (nyomtatott betűk, iniciálék, illusztrációk stb) virtuális tartalommal keverjük, így szokatlan eszközökkel artikulált, méyebb jelentésréteget adhatunk a kézbe vehető tárgynak. A kiterjesztett valóság (augmented reality) technológiája lehetővé teszi, hogy egy általunk készített program kamera segítségével különböző vizuális elemeket azonosítson a könyv lapján. Ezekhez különböző digitális tartalmak készíthetőek (videók, animációk, térbeli rajzok, hanghatások, 3d világok, mozgó tipográfia, stb). A cél a könyv lapjain nem megszokott, nonlineáris narratíva nyelvének elsajátítása különböző eszközök segítségével. A kurzus feladat: pár oldalas kiadvány közös (!) tervezése, majd installálása augmented reality rendszerbe ágyazva.
Kurzusprojektek Hologram Nagymama Barts Lívia Krisztina, Benkő Bálint, Földesi Bence Sándor, Kálmán Mátyás, Szabó Péter
Interaktív olvasókönyv Bajusz Adrián, Kovács Réka, André
Bűn és bűnhődés Gyapai Janka, Koncz Katinka Fruzsina, Németh Miklós
A kurzushoz a keretrendszert Processingben készítjük el, az artoolkit java portjára épülő Processing bővítménnyel. A library innen letölthető: http://nyatla.jp/nyartoolkit/wiki/index.php?FrontPage.en Hardwer szintjén egy jól bevilágított asztal, egy webkamera, egy erős pc szükséges az elkészült könyvek prezentálásához. Kurzus paraméterek, követelmények A hallgatók csoportokban dolgoznak, lehetőleg a feladatköröket érdeklődési területük szerint megosztva. A kurzus végén csoportonként egy-egy könyvet kell prezentálni és leadni. A könyvek tematikusak, belső vizuális, logikai struktúrájuk koherens. A grafikai, vizuális kivitelezésben a digitális tartalom mellett a nyomtatott tipográfia, marker integráció (iniciálé, illusztráció stb) egyenrangúan fontos a projektben. Marker tervezési szempontok:
Online Marker Generator:
http://flash.tarotaro.org/blog/2008/12/14/artoolkit-marker-generator-online-released/ megjegyzés: az alkalmazás kamerával nem működik igazán megbízhatóan. töltsétek fel a markert képként, hagyjatok némi fehér körbefutást körülötte, hogy felismerje a program. akkor lesz ideális a marker, ha a preview ablakban csak a belső ábra látható, keret nélkül. (a méret kb. 50% a mi rendszerünk esetében)
MARKERLESS AR:
|