logo
MagyarEnglish

Elektronikus képalkotás (1.) | Samu Bence - Page 3
Article Index
Elektronikus képalkotás (1.) | Samu Bence
Page 2
Page 3
All Pages

 

BLENDER

Gui:

- átalakíthatóság
- ablakok hasonlósága  (window type, header, splitting, joining)
- gui elmentése

alt

alt

alt

alt

alt

 

Shading, Object, Editing, Scene

3D navigáció:

- trackball, turnatable
- panning
- zoom
- perspective / ortogonal
- shading

Space menu: shortchuts

Objektum manipuláció

Objektum kijelölés:

- RMB
- 'a' bill.parancs (mindent kijelöl, kijelölést megszüntet)
- aktív objektum vs. kijelölt objektum

Objektum transzformációk:

- grab (g)
- scale (s)
- rotate (r)

Transform Properties Ablak (n)

Transformációs középpont

Transzformációk törlés:

- Pozíció törlése: Alt + g
- Forgatás torlése: Alt + r
- Méretezés törlése: Alt + s

Objektum másolása:

- Shift + d (másolás)
- Alt + d (másolás közös referenciával)

Szülő-Gyerek kapcsolat (parenting)

- Ctrl + p (gyerek: aktív obj, szülö kijelölt obj)

 

Fényforrások

 

Space/add/lamp

Shading / Lamp buttons

Lámpa típusok:

- Lamp
- Spot
- Sun

Fényerő, szín:

- Energy
- R, G, B

Árnyék típusok:

- Raytraced
- Shadow buffer

Árnyék minősége:

- Soft size
- Samples
- Árnyék színe

Környezeti beállítások

World buttons

Háttér színe, típusa

Köd (Mist)

Fényelnyelés (Ambient Occlusion)

Renderelés

Scene

Formátum:  SizeX, SizeY
Filetípus: Jpg, png, tga, ...
BW, RGB, RGBA

Anti-aliasing

File / Save Rendered Image
 

 

Hasznos Youtube videók, linkek:

blender interface
három pontos világítás
modellezés : sakkfigura
modellezés : pohár
modellezés : légy
modellezés : auto
modellezés: felület kiterjesztés körvonal mentén
arc modellezés (maya)
modellezés: agyagozás
renderelés
felület kicsomagolás, textúra festés
egy objektumhoz több anyag rendelése

3 pontos világítás