A 21. század múzeuma

A MD MA első évfolyamának – mely először indult 2010 őszén – az egész félévet átfogó tematikája volt a múzeum a 21. században. Egyrészt nemzetközi jelenség, hogy a hagyományos múzeum, múzeumlátogatás műfaja nem elég vonzó az internet generációnak, akik a képi, gyors, párhuzamos információbefogadást részesítik előnyben az elmélyült megfigyeléssel, olvasással szemben. Másrészt a mai digitális technológiák izgalmas lehetőségeket kínálnak a múzeumi élmény kibővítésére, térben, időben, az ismeretszerzés módját és a közösségi élményt illetőleg is. Tehát a múzeum át kell hogy alakuljon – amint azt látjuk is egyre a legpatinásabb külföldi múzeumok esetében.

A MD MA elsős hallgatóival az átalakulás lehetőségeire tettünk javaslatokat, 3 budapesti múzeummal együttműködve. A kurzus keretében először a hallgatók osztották meg benyomásaikat, asszociációikat a múzeumlátogatással kapcsolatban. Íme a múzeum által felidézett szavak felhője:

 

Majd nemzetközi példákat elemezve a hallgatók megismerkedtek a  mai technológiai lehetőségekkel (AR, VR, RFID, szenzoros interakciók, a net, közösségi portálok és az okos telefon lehetséges múzeumi szerepei) . Ezek után kirajzott az évfolyam a 3 múzeumba, és születtek a jobbító javaslatok, a térbeli navigációtól a büfé vonzó kulturális térré tételéig. 

 

A digitális technológiák  alkalmazásai a  Magyar Nemzeti Múzeumban

A Magyar Nemzeti Múzeumban, ahol Ruttkay Zsófia volt a projektek témavezetője a MOME részéről, 4 projekt meg is valósult,  melyeket március 4-én a helyszínen próbálhattak ki a látogatók a MOME@MNM keretében.

Erről bővebben itt olvashat.

 

 

 


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük