Integrált tervezés – Pest Hackz | Ruttkay Zsófia, Samu Bence, Nagy Ágoston

Időpontok: 2010. március 18. 10-12.50 | K7 után Szerda 9:00-10:00
Konzultációk helyszíne: B101
Kurzuskód: K123-40-71-09
Kredit: 4

2009/2010 második szemeszter kurzusvezető: Ruttkay Zsófia, Samu Bence, Nagy Ágoston

Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Média Design szak
szaktól függetlenül felvehető

Időpontok: 2010. március 18. 10-12.50 | K7 után Szerda 10:00-11:00 (konzultációk: B101)
Kurzuskód: K123-40-71-09

Kredit: 4

 

Prezentáció – 2010. április 28. 10h B101

prezentációk időtartama egyenként 10 perc. a prezentáción jelen lesz Bakos Maxim, a MOME Line részéről

projekt blogok

 

EASY -> http://urbaneasy.blog.hu/

PUBLIC PAINTINGS -> http://publicpaintings.tumblr.com/

VÁRLÁMPA -> http://wehackthings.tumblr.com/

KISTARZAN -> http://wehackthings.tumblr.com/

KAMERATÁJKÉP -> http://wehackthings.tumblr.com/

 

_______________________________________________________________________________________________________

Következő alkalom / next  2010. április 14, szerda, 10.00

 

Az órán konzultációval folytatjuk. A kialakult csapatok blogjai:

WALKING PAINTERS
http://publicpaintings.tumblr.com/

 

EASY

http://urbaneasy.wordpress.com/

 

WE HACK THINGS (vetitos blokk)

http://urbaneasy.blog.hu/

 

dokumentumok: játékszabály  ötletjavaslat végső output

amit hozzatok tehát / what to bring, then:

A4 oldal printelt – az ötletetek 3 képi illusztrációja (skicc, fotó, montázs stb)
készüljetek, egy rövid, 3 perces bemutató szöveggel (ez nagyon kevés idő, jól kell rendszerezni)

en: printed A4 page with your 3 sketches/photos on it to present your idea.

prepare for a three-minute introducing speech

 

Az órán elhangzott pályázat, amelyre jól sikerült munkák beadhatóak:
21 PÁRBESZÉD  – public art pályázat – Pécs 2010. június 12-26.

_______________________________________________________________________________________________________

Tematika

A kurzus során Budapest a közterein, közösségi terein megtalálható mediális felületek újragondolása a cél, a kortárs technológiák (digitális média) alkalmazásával. A hallgatók tapasztalatot szereznek a helyspecifikus gondolkodás, interaktív technológiák, koncepció kidolgozás, dokumentáció terén. A feladat során a megtalált felületek (ledmatrix kijelzők, hőmérsékletmegjelenítők, tereken használt hangszórók, térképek, automaták stb.) alternatív üzenetek hordozóivá válnak, a szokásos funkcióiktól eltérítve (“hackelve”), kreatív módon, nem szokványosan felhasználva tulajdonságaikat. Alternatív üzenetformák lehetnek például környezetvédelmi, társadalmi célú, nonprofit üzenetek.

A kurzus felépítése:

– Meglévő projektek ismertetése

  • alkalmazott technológiák elemzése
  • üzeneteik relevanciája
  • közös beszélgetés, kontextusba helyezés

– Kisebb csapatokba szerveződés (2-3 fő)
– Helyszínkeresés / gyűjtés / dokumentálás
– Konzultáció
– Koncepció kidolgozása

Számonkérés: gyakorlati feladat

 

Feladat kritériuma:

A munkákat pdf formátumban kell leadni. A pdf-ek mérete nincs megkötve. A dokumentumnak tartalmaznia kell látványtervet, koncepció leírást, technológiai leírást, megvalósíthatósági szempontokat (minimális költségvetés, esetleg a felületet üzemeltető intézmény érdekeltsége a projektben). A pdf mellé kifejezetten hasznos, ha készül interaktív látványterv is (processing, flash, etc).

 

Osztályozási szempontok:

  • Megvalósíthatóság
  • Alkalmazott technológia ötletessége, a meglévő felület tulajdonságaira reflektálva
  • Dokumentáció színvonala

 

 _______________________________________________________________________________________________________

Examples:

 

_______________________________________________________________________________________________________

 

Topics:

 

 

 

 

 

The Hacker Ethic

1. Access to computers – and anything which might teach you something about the way the world works – should be unlimited and total. Always yield to the Hands-On imperative!
2. All information should be free.
3. Mistrust authority – promote decentralization.
4. Hackers should be judged by their hacking, not bogus criteria such as degrees, age, race, or position.
5. You can create art and beauty on a computer.
6. Computers can change your life for the better.

 

 

 

 

 

  • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  •  

    Richard Hillesley (tuxdeluxe.org): "Hacking after midnight" (2007)

    – hack = a quickly written short piece of code that makes something work
    – technology represents inanimate ways of thinking, objectified ways of thinking

    – phone phreaking (vietnam war, 1968)
    – every idea, every limitation, was another boundary to be explored
    – hackers at MIT -> new medium = discovery of other ways of doing things, of finding the superior hack, stretching the possibilities of what you could do
    – hackers at MIT -> testing yourself against your fellow hackers to come up with more elegant and efficient solutions
    – as long as the end result was creative and morally desirable, anything was permissible, and hacking was fun

     

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

     

    Martin Howse (tuxdeluxe.org): "Hacking for art’s sake" (2007)

    – hackers & artists = notoriously impatient creatures, unable to wait months for commercial companies to implement bug fixes, tweaks
    – new, open solutions: forming passionate collectives & communities based around the FREE SOFTWARE model
     

 

_______________________________________________________________________________________________________

     

  • possible goals
    1. make people smile, play, communicate
    2. provide locally relevant information
    3. something beautiful, arty, good to look at
    4. mock/question original usage (advertisement)
    5. provide some extra service
    6. make people aware of XXX
  • possible ways
    1. switch out/replace original function (for sime time/for ever)
    2. share with original function (e.g. use media at night or at other idel times)
    3. augment original function – better/more fun, for more people, for free, …
    4.  

Media, institutes, people in Bp:

  •  
  • giant display in plazas
  • clock at Nyugati
  • pollution info display
  • tram matrix display – BKV
  • metro display – BKV
  • open wifi at – cafes, airport, …
  • train info display – Keleti
  • automata foto keszito fulke
  • foretelling machines (eg. moszkva ter)
  • speakers on squares
  • ticket machines (post offices)
  • juke-boxes
  • car parking ticket machines
  •  

_______________________________________________________________________________________________________

    OUTPUT / végleges forma, kritériumok
     

    1. Működő helybeni installáció, vagy prototípus
    Ideális esetben a hack ténylegesen megvalósul, Pest lakói kipróbálják, akár hosszabb időn át. A
    helyszíni kipróbálásról a tanárok és a kurzus hallgatói, de akár az egész vizkom időben értesül.
    HA a helybeni megvalósulás jogi, technikai, anyagi vagy egyéb okok miatt nem lehetséges április
    végéig, akkor prototípussal, mock-uppal, esetleg a MOME-n mint helyszínen kell az elgondolást
    demonstrálni, és az előadás során – vagy azt megelőző, egyeztetett időpontban – bemutatni.

    2. Végső dokumentáció

    a) ha nem készült el a projekt a tényleges helyén

    írott dokumentáció:
    A dokumentáció az eredeti helyszíni megvalósuláshoz minden lényeges elemet kell hogy
    tartalmazzon, egy eljövendő pályázathoz megfelelő dokumentációul szolgáljon.
    Az elkészült hak (alábbi) dokumentációjának elemeit részletesebben tartalmazza, különösen a
    technológiai leírást, terveket, látványrajzokat. Tanulságok fejezet természetesen nem kell, viszont
    kell részletes költségvetés, valamint a megvalósításban résztvevő esetleges további partnerek és
    szerepük.

    video dokumentáció:
    a tervezett megvalósítást (helyszín), illetve a a mock-upot, a prototípust bemutató video
    dokumentáció, prezentációs célra

    b) ha elkészült a projekt a tényleges helyén

    írott dokumentáció:
    kb 2 oldalas írott dokumentáció, mely tartalmazza:
    cím,
    készítők, szakjuk, kontakt mail
    év, MOME PestHakz kurzus
    Összefoglalás: 150-300 szóban, dióhéjban minden lényeges, a használt technológiák.
    Bevezetés:
    — Mit, kinek, miért, hol?
    — Referencia inspirációkra, más városbeli példákra
    A technológiai terv
    — Nagy vonalakban a működés
    — Az eredeti funkció, tulajdonos szerepe
    A megvalósítás
    — Milyen technológiát használtak, miért
    — Nehézségek, kényszerek
    Tanulságok
    — A használattal kapcsolatban
    — A megvalósítással kapcsolatban
    — további lehetőségek
    Köszönet

    video dokumentáció:
    külső videomegosztóra szánt, 2-3 perces video, mely elsősorban a használatot mutatja be,
    felvillantva a készítés illetve utóélet mozzanatait A formai követelmények a MD hallgatói videókra
    vonatkozó általános követelmények – ezek elmulasztása esetén a video nem elfogadható
     


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük