Programozási alapismeretek | Samu Bence


3.óra

Saját függvények létrehozása:

 

void setup()
{
  size(600, 400); 
}

// parameter nelkult fuggveny
void rajzoljKortKozepre()
{
  fill(128);
  stroke(0);
  ellipse(width / 2.0, height / 2.0, 50, 50);
}

// ket parameteres fuggveny
// a fuggvenyen belul az "kozepX" es "kozepY" valtozokkal
// hivatkozhatunk az atadott parameterekre
// jelen esetben az arc kozeppontjara
void rajzoljFejet(float kozepX, float kozepY)
{
  // fej
  stroke(0, 0, 0);
  fill(#EAC86F);
  ellipse(kozepX, kozepY, 100, 200);  
  // szemek
  fill(0, 0, 0);
  ellipse(kozepX – 10, kozepY – 30, 15, 15);
  ellipse(kozepX + 10, kozepY – 30, 15, random(5, 15));  // tikkelo szem
  // szaj
  fill(255, 0, 0);
  ellipse(kozepX, kozepY + 50, 50, random(4, 9));  // blablabla
  // szembogar
  fill(255, 255, 255);
  ellipse(kozepX – 8, kozepY – 30, 4, 4);
  ellipse(kozepX + 8, kozepY – 30, 2, 2);
}

// "float" vagyis tort szammal visszatero fuggveny
// a "return" kulcsszo utani ertek lesz a fuggveny visszateresi erteke
float celsiusFarenheitben(float celsius)
{
  float farenheit = celsius * 1.8 + 32;
 
  return farenheit;
}
 


 

 

for ciklus

 

for ( valtozó definiálása ; feltétel ameddig a ciklus ismétlődjön ; definiált váltózóval végrehajtott művelet)

{

 

}

 

void setup()
{
  size(600, 400);
}

void draw()
{
 
  background(255, 255, 255);
 
  stroke(0, 0, 0);
 
  for (int x = 0; x < width; x += 2)
  {
    line(x, 0, x, height);
  }
 
  noFill();
  for (int r = 0; r < height; r += 3)
  {
     ellipse(mouseX, mouseY, r, r);
  }
   
  for (int n = 0; n < 100; n += 1)
  {
    line(random(0, width), random(0, height), random(0, width), random(0, height));
  }
 }


Példa for ciklusra:

 

void setup()
{
  size(600, 400);
}

void draw()
{
  background(255, 255, 255);
 
  for (int x = 0; x <= width; x += 15)
  {
    // font vizszintesen
    line(x, 0, mouseX, mouseY);
    // lent vizszintesen
    line(x, height, mouseX, mouseY);
  }

  for (int y = 0; y <= height; y += 15)
  {
    // bal fuggoleges
    line(0, y, mouseX, mouseY);
    // jobb fuggoleges
    line(width, y, mouseX, mouseY);
  }

}
 


Kép és Font betöltése:

 

PFont betukeszlet;

 

PImage kep;

 

void setup()

 

{

 

  size(300, 300);

 

  betukeszlet = loadFont("valameyikFont.vlw");

 

  textFont(betukeszlet);

 

  textSize(12);

 

 

 

  kep = loadImage("egySzepKep.jpg");

 

}

 

void draw()

 

{

 

  fill(255, 255, 255);

 

  image(kep, 0, 0, width, height);  

 

  text("Ez egy szep kep", 10, 10);    

 

}

 

Oldalak: 1 2 3 4 5


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük