Portfolió, web-jelenlét | Góg Emese, Rónay Gabriella

 

OME, 2010/11 tanév, I. szemeszter

Kurzus neve: Portfolió, web-jelenlét | Kurzuskód: nincs megadva

Oktató: Góg Emese, Rónay Gabriella

Időpontokkurzushéten: október 25-29. | 13.40-18.00 | Helyszín: B102

Évfolyam: BA I. – szabadon választható tantárgy

A médiadesign szak honlapján > Oktatás / 2010 őszi félév /

A kurzuson készülő osztályblog > MOME Média Design Szak BA 2010


Kredit: 2

Számonkérés módja: GY/Gyak.

 

Kurzusleírás: 

Feladat:

A kurzus során a hallgatók megismerkednek különböző ”webjelenlét” lehetőségekkel és tapasztalatot szereznek a tárgyalt webes alkalmazások kezelésében. A kurzus teljesítés módja, hogy a hallgató 3 különböző internetes felületen jelen legyen, önálló, egyéni arculattal.

A tárgyalt 3 internetes felület:

  • weboldal (wix.com -flash alapú)
  • blog (.tumblr, blogspot, wordpress)
  • videomegosztó oldalak (vimeo, youtube, videa)

Az órák részét képezik a portfólió, a CV, a showreel és a különböző alkalmazások egyéni arculat készítési lehetőségeinek körbejárása.

Az oktatók az óra anyagának, a kurzus menetének megfelelően folyamatosan kommunikálnak egy blogon keresztül a hallgatókkal, az órákon kívül is. A kurzushét első napjától kezdve minden nap kapnak a hallgatók otthon megoldandó kisebb feladatokat. 

Feladat célja:

A  gyakorlati feladatok célja, hogy a hallgatók  a MOME-n készült munkáikkal már az első évtől tudatosan építsék a BA képzés végén leadandó portfóliójukat. A saját egyéni arculat kialakítása és a folyamatosan frissülő webjelenlét elősegíti azt, hogy a jövőben meg tudjanak felelni a piaci elvárásoknak. 

Megvalósítás:

  • A hallgatói igények és készségek befolyásolják az óra menetét.
  • Differenciált – egyéni és csoportos – oktatásra nyílik lehetőség azáltal, hogy két kurzusoktató lesz jelen az órán.

Kurzus tematikus lebontás:

 

1. Bemutató óra

 Bemutatkozás


Kurzusbemutatás – célja, (blog, videómegosztó, weboldal

Egyetemi cél… és saját célok egyeztetése


Osztályzás mi alapján?

Értékelés szempontjai:

·        órai jelenlét és aktivitás (hiányzás csak orvosi igazolással ill. előzetes megbeszélés alapján )

·        otthon készítendő feladatok időben való teljesítése

·        a 3 különböző felület egyéni arculatának egységessége és egyedisége

Az osztályzat:

– órai aktivitás, melynek része az otthon készítendő feladatok időben való teljesítése 60%

a 3 különböző felület egyéni arculatának egységessége és egyedisége 40%


A mai óra anyaga

 

Google account létrehozása

Bemutatkozás – hallgatók bemutatkozása szóban

hallgatók készségeinek feltérképezése – kérdőív

Saját arculatról pár szót


Átfutunk a felületeken – youtube, blogspot, wix

1. gyakorlati feladat – alapvető képernyőelemek tervének elkészítése
háttér – szín és minta (2-3 szín és minta)

fontok – fontafamily (2-3 betűtípus

accountok létrehozása a kiválasztott alkalmazásokban

(videómegosztó, blog, weboldal)


gyakorlati feladatok:

·       

következő órára elküldendő feladat:

·        a kérdőív alapján a rád legjellemzőbb kérdéssel kapcsolatban vizuális válasz létrehozása:

1 klip és két saját készítésű kép

 

2. Arculat kialakítása, munkák feltöltése

  • gyűjtés bemutatása, elemzése

gyakorlati feladatok:

  • a 3 különböző netes felület egyéni arculat szerinti alakítása:

  • a stílus elemek variálása és fejléc készítése

  • menüpontok megtervezése és kialakítása a főoldalon (blog, weblap)

  • anyagok feltöltése (tömörítési lehetőségek)

következő órára elküldendő feladat:

  • nézzék át az esetlegesen felmerülő problémákat, kérdéseket

  • a gyakorlottabbak nézzék át, milyen lehetőségeket látnak a stíluslapok módosítására

 

3. Arculat kialakítása, munkák feltöltése II.

  • a felmerülő kérdések megbeszélése

gyakorlati feladatok: a 3 különböző netes felület egyéni arculat szerinti alakítása:

  • blogbejegyzések készítése

  • plugin / beépülő alkalmazások

  • almenüpontok és a hozzátartozó oldalak kialakítása

következő órára elküldendő feladat: a lemaradások bepótlása

4. Konzultáció – oldalak prezentálása röviden

  • csoportos konzultáció, a hallgatókkal közösen áttekintjük a készülő oldalakat

  • egyéni konzultáció: javítanivaló és pótolnivalók megbeszélése

  • gyakorlati kérdések megválaszolása

következő órára készítendő feladat: a javítások befejezése a 3 felületen

5. Az oldalak prezentálása

  • a blog, a weboldal és a videómegosztó site-ok rövid bemutatása, a hallgató saját maga elemzi az elkészült oldalak stílusát

  • a prezentációk után rövid értékelésre kerül sor

Értékelés szempontjai:

  • órai jelenlét és aktivitás (hiányzás csak orvosi igazolással ill. előzetes megbeszélés alapján )

  • otthon készítendő feladatok időben való teljesítése

  • a 3 különböző felület egyéni arculatának egységessége és egyedisége

Az osztályzat:

  • órai aktivitás, melynek része az otthon készítendő feladatok időben való teljesítése 60%

  • a 3 különböző felület egyéni arculatának egységessége és egyedisége 40%

 

 

 


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük