Kreatív hang 2. (121-32-06) | (124-31-02) | Nagy Ágoston

Időpontok: 1-2. hét – Péntek: 13:40-18:00 | 3,7,9,10,12,13. hét – Kedd: 15:10-16:3
Helyszín: B101

Kurzuskód: 121-32-06 I 124-31-02
Kredit: 2

MOME, 2010, II. szemeszter

Kurzus neve: Kreatív hang 2.
Oktató: Nagy Ágoston
Időpontok: 1-7, 9-13. hét – K 15:10-16:30 I 1-2. hét – P 13:40-18:00; 3,7,9,10,12,13. hét – K 15:10-16:30
Kurzuskód: 121-32-06 I 124-31-02
Kredit: 2
Helyszín: B101
Számonkérés módja: GY/Gyak.
Előzmény: 121-32-05 I 124-21-07

Kurzusleírás

"A LÁTHATÓ HANG" — vizualizációk
KREATIV HANG KURZUS – példák, letölthető anyagok

 

***********************************************************************

2010.marc.23

***********************************************************************

 

HOMEWORK / HAZI FELADAT:

create 3 rotating, sound reacting object near each other,

using the 2D geometrical transformations.

keszits 3 forgo, hang-reagens objektet egymas mellett,

a 2D transzformacios modszerek hasznalataval

 

UPDATED EXAMPLE CODE / FELTOLTOTT PELDAKOD:
http://www.binaura.net/stc/kHang2/simple_updated.zip

orai pelda / class example:

alt

 

void setup()
{
size( 400,400 );
background( 255 );
}

void draw()
{
  noStroke();
  fill(random( 255 ));
 
  //  prepare the transformation on the coordinate system
 
  pushMatrix();
 
  //  2D transformations
 
 
  translate( 200, 200 );
  rotate( radians( frameCount ) * 2 );
  scale( random( 1 ) );
  rect( 0, 0, 80, 10 );
 
  //  finish the transformation on the coordinate system
  popMatrix();

}

switch to english from now on…

***********************************************************************

2010.marc.02 – HOMEWORK / HAZI FELADAT

***********************************************************************

use the zipped application below, modify its parameters, try to

find aspects for your sound. if you have some special plan (add

images, etc) mail me and i’ll help till next week

 

használd az alábbi kódot, módosítsd a rajz paramétereit, próbáld

a hangod aspektusaihoz igazítani. ha speciális elképzelésed van

(kép betöltése, stb.) írj, és próbálok segíteni a köv. óráig

 

download – letöltés:

www.binaura.net/stc/kHang2/simple.zip
 

***********************************************************************
2010. február 16. – variables / loops

***********************************************************************

//  ———- INTODUCING LOOP

size(300,300);

for(int i = 0; i < 30; i++) //  it loops through itself, until it reaches the maximum
{
  println(i*10);   //  print to the console every time it runs
  fill(255,0,255,i*10);   //  changing the opacity, related to the iteration
  ellipse(i*10,i*10,30,i+i);    // drawing multiple ellipses, the x position is related to
                            //  the iteration
}

 

 

//—————EXAMPLE FOR USING VARIABLES

 

int myFirstVariable = 10;  //  create an integer variable, let it be 0 at first
float mySecondVariable = 0.2;  //  create a floating point variable

void setup()
{
  size(300,300); 
}

void draw()
{
  myFirstVariable = mouseX; //  set the value to x value of the mouse
  //println(myFirstVariable * mySecondVariable); //   printing to the console
 
  ellipse(mouseX,mouseY,30,30); //  mouseX,mouseY are special variables
  //println(width + height); //  width is a spec. variable for the window size
 
  //  CONDITIONALS
 
  if(mouseX > 150)
  {
    println("i’m on the right side");
    background(0,255,0);
  }
  if(mouseX <= 150)
  {
    background(255,0,0);
    println("i’m on the left side");
  }
}

 

//————REMINDER, IN ENGLISH:

void setup() //  setup function runs only once
{
  size(300,300);
  background(255,255,255); // r,g,b channels
  frameRate(20); //  each seconds there are 20 frames
  smooth(); //   smoothing the graphics
}

void draw()  // draw function runs every frame
{
 
  fill(100,100,100,20);  // fill colour of a shape can be RGBA A: opacity ()alpha
  stroke(255,0,0);  // contour of a shape
  strokeWeight(4);  //  contour width
  ellipse(30,30,mouseX,mouseY);
 
  stroke(0,255,0);
  line(0,0,mouseX, mouseY);
}

***********************************************************************
2010. február 09. – ablakkezeles, rajzolas, frame-ek

***********************************************************************

alt

println("nyomtass ki"); // kinyomtatja amit parameterkent beirunk
size(300,300); // ablak kihelyezese
println(width); // kinyomtatja szelesseget
background(255,255,0); // rgb csatornak intenzitasa

// szinezesi modszerek

stroke(255,0,0); // piros lesz a korvonala
fill(100,100,100); // kitolti szurken az ellipszist
ellipse(100,100,40,40); // kirakunk egy ellipszist

fill(255); // feher lesz a teglalapunk
rect(200,200,100,100);

ellipse(mouseX,mouseY,10,10);

_____________________________________________________________________
alt

// ALAP RAJZOLAS
// elokeszites (egyszer lefut, a program inditasakor)

void setup()
{
size(300,300); // ablak merete
background(255,255,0); // hatter szine
frameRate(30); // frame/sec
}

// minden frame-ben kirajzolja a benne foglaltakat

void draw()
{
//background(255,255,0); // hatter szine
stroke(255,0,0);
ellipse(80,80,40,40);

fill(255,255,255,0); // red, green, blue, alpha (0-255)
ellipse(mouseX,mouseY, 80, 100); // x, y pozicio eger x, y pozicioja minden fram-nel

stroke(0,255,0);
line(0,0,width,height);
}

TEMATIKA

  • Hangi vizualizációk áttekintése
  • szakrális vizualizáció, két alapmodell: szférák zenéje, mandala
  • zenei, performatív hangok jelölése: kották
  • fizikai vizualizáció: idő alapú vizualizáció: hanghullám, hangszín alapú vizualizáció: spektrum
  • hordozók szerepe: hogyan vizualizálja a hordozó a hangot? (lp, minidisk, kazetta, mp3, akusztikai hangszerek, audiofinder, itunes)
  • gyakorlati példák: hétköznapi – radar, ultrahang, művészeti – carsten nikolai, hangszobrok stb.
  • feladat kiadása
  • A hang reprezentációja
  • fizikai tulajdonságok: spektrum, denzitás, hullámok
  • digitális reprezentáció: mintavételezés, bitmélység, buffer, ablakolás (sonic visualizer)
  • processing + minim bevezetés, hang lejátszása
  • konzultáció hozott hangokról
  • Programozás, előkészített kódok alapján
  • hullámkép rajzolás
  • spektrum rajzolás
  • interaktív rajzolás
  • színek
  • formák
  • egyszerű trigonometria
  • Konzultáció hozott hangokról, műhelymunka
  • pdf exportálás
  • feladatok leadása

Számonkérés: gyakorlati feladat

Feladat kritériuma: A munkákat pdf formátumban kell leadni. A pdf-ek mérete nincs megkötve. Leadandó képek száma: 1-3. A leadott pdf-hez szükséges mellékelni a vizualizáló program forráskódját, illetve a választott hangot.

Osztályozási szempontok:

választott hang narratív kontextusának érzékeltetése (pl. politikai beszéd, ionoszféra hangja, játékgépek hangja stb)
választott hang fizikai tulajdonságainak érzékeltetése (pl. sűrű, lassú, mély, éles, karcos, tonális stb)


LINKEK

NOTATION
visual context: http://bibliodyssey.blogspot.com/2006/07/visual-context-of-music.html

HISTORICAL
mclaren – pen point:
http://www.aggregat456.com/2008/11/sound-and-vision-very-brief.html
cthuga:
http://www.afn.org/~cthugha/

INSTALLATIONS
muon:
http://www.chrisoshea.org/projects/muon/
volume:
http://www.uva.co.uk/wp/videopop.php?vid=1166193972&url=http://www.uva.co.uk/wp

OBJECTS
cylinder:
http://extraversion.co.uk/2003/cylinder/
frozen:
http://www.flickr.com/photos/watz/sets/72157605938577977/

EXPERIMENTAL VIDEOS
alva noto – frequenze:
http://www.alvanoto.com/?a1=video
tina frank:
http://www.frank.at/index.php?id=10
grosz:
http://www.looksgood.de/log/2007/02/03/seelenlose-automaten/

STATIC VISUALS & MEDIAL CONCEPTS
dragulescu:
http://www.sq.ro/spamplants.php & mozart: http://www.sq.ro/extrusions.php
radio visualization:
http://www.simonelvins.com/FM.html & notation: http://www.simonelvins.com/notation.html

INSTRUMENT
tenori-on:
http://www.global.yamaha.com/tenori-on/demo/

 


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük