Elektronikus képalkotás (1.) | Samu Bence

 

BLENDER

Gui:

– átalakíthatóság
– ablakok hasonlósága  (window type, header, splitting, joining)
– gui elmentése

alt

alt

alt

alt

alt

 

Shading, Object, Editing, Scene

3D navigáció:

– trackball, turnatable
– panning
– zoom
– perspective / ortogonal
– shading

Space menu: shortchuts

Objektum manipuláció

Objektum kijelölés:

– RMB
– ‘a’ bill.parancs (mindent kijelöl, kijelölést megszüntet)
– aktív objektum vs. kijelölt objektum

Objektum transzformációk:

– grab (g)
– scale (s)
– rotate (r)

Transform Properties Ablak (n)

Transformációs középpont

Transzformációk törlés:

– Pozíció törlése: Alt + g
– Forgatás torlése: Alt + r
– Méretezés törlése: Alt + s

Objektum másolása:

– Shift + d (másolás)
– Alt + d (másolás közös referenciával)

Szülő-Gyerek kapcsolat (parenting)

– Ctrl + p (gyerek: aktív obj, szülö kijelölt obj)

 

Fényforrások

 

Space/add/lamp

Shading / Lamp buttons

Lámpa típusok:

– Lamp
– Spot
– Sun

Fényerő, szín:

– Energy
– R, G, B

Árnyék típusok:

– Raytraced
– Shadow buffer

Árnyék minősége:

– Soft size
– Samples
– Árnyék színe

Környezeti beállítások

World buttons

Háttér színe, típusa

Köd (Mist)

Fényelnyelés (Ambient Occlusion)

Renderelés

Scene

Formátum:  SizeX, SizeY
Filetípus: Jpg, png, tga, …
BW, RGB, RGBA

Anti-aliasing

File / Save Rendered Image
 

 

Hasznos Youtube videók, linkek:

blender interface
három pontos világítás
modellezés : sakkfigura
modellezés : pohár
modellezés : légy
modellezés : auto
modellezés: felület kiterjesztés körvonal mentén
arc modellezés (maya)
modellezés: agyagozás
renderelés
felület kicsomagolás, textúra festés
egy objektumhoz több anyag rendelése

3 pontos világítás

Oldalak: 1 2 3


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük