Elektronikus képalkotás (1.) | Samu Bence
3D alapok:
Alapvető geometria
A számítógéppel generált 3D-s világban minden háromszögekből épül fel. Ez a legegyszerűbb mértani alakzat, amley egy síkot definiál. A felületek (face) csúcspontokból (vertex) és azokat összekötő élekből (edge) áll.
Sok esetben a kezelhetőség kedvéért a háromszögek helyett a négyszögek használata indokolt (persze a négyszög is két háromszögből épül fel).
Minél részletesebb egy modell, az annál több háromszögből épül fel.
Árnyékolás
Az árnyékolás (shading) a geometria megjelenéséért felelős. Egyszerűbben az objektum anyagát határozza meg.
Képek használatával (textúra) valósághű anyagok hozhatók létre.
Világítás
A 3D-s világban is ugyanúg, mint a valóságban, ha nincs fény nem látszik semmi. A jó bevilágítás egy külön szakma, hosszú időt és sok kísérletet igényel. A 3D-s világítás szabályai megegyeznek egy valós stúdió világítás szabályaival, amiben különbözik, a lámpák száma bármennyi lehet, és helyzetük szabadon meghatározható.
A legegyszerűbb világítási technika a három pontos világítás, amely egy főfényből, egy derítőfényből és ellenfényből áll.
Képkiszámítás : Renderelés