logo
MagyarEnglish

2012. őszi félév
Interaktív könyv

 A könyvnyomtatás felfedezése után ma a digitális publikálás változtatja meg alapjaiban a szövegek és képek terjesztését és az olvasási szokásokat. A magunkkal vihető érintőképernyős eszközök - okostelefonok, az iPad és szerényebb, akár kifejezetten gyerekszobába szánt társai is - a multitouch funkció mellett még jópár egyéb modalitást kínálnak fel, mint pl. a rázás, a gravitáció érzékelését vagy hangi input/outputot.

 
Miként használhatók ezek a modalitások az eszközökön olvasható szövegek - mese, vers, tananyag, …- akár hangos illusztrálására, mozgó kép és szöveg új szintézisére, a hagyományos végigolvasós könyvön túllépú nemlineáris narratívák létrehozására, vagy éppen interaktív, a nyelv-, zene- vagy matektanulást segítő játékos alkalmazások megtervezésére?
 
A kurzus az interaktív könyvek tervezéséhez ad elvi alapokat (esetenként meghívott előadókkal). A kivitelezéshez a hallgatóknak korábban megszerzett szakmai ismereteiket (storyboard, vizuális ábrázolás, animáció, …) és készségeiket (Flash programozás) kell használniuk.
 
A kurzusról bővebben itt...
 
Adatvizualizáció programozás

 Digitális korunkban rengeteg adat gyűlik és érhető el online, a városi napi forgalomtól a híreken valamint a magyar irodalom szövegein keresztül a személyes élet nyomaikig. Mit kezdehetünk az adatokkal, hogyan jeleníthetjük meg az összefüggéseit, kaphatunk rálátást több szempontból is, tehetjük az esetenként folyvást változó adattömeget élővé, jelentéssel bíróvá?

 
A kurzus két szinten nyújt alapokat az adatvizualizációhoz:
Elvi szinten azt tisztázzuk, hogy mi az adat, milyen fajtái vannak, hol és hogyan lelhető fel, és milyen kérdéseket tehetünk fel hogy az adathalmazban rejlő érdekes összefüggéseket, jelentéseket kinyerjük?
Milyen adatrendezési elvekkel, algoritmikus és programozási fogalmakkal, konstrukciókkal tudjuk mindezt megvalósítani?
 
A kurzusról bővebben itt...
 
DIGITÁLIS MÚZEUM -SPECIÁLIS TÉMÁK

 A kurzus célja, hogy gyakorlati ismereteket nyújtson a művészeti és tudományos élmény-, illetve ismeretszerzés kiteljesítésének lehetőségeiről a legújabb, digitális technológiai eszközök segítségével.

 
A félév során a partner múzeumok igényeihez kapcsolódó fejlesztéseken dolgozunk majd a BME informatikus hallgatóinak bevonásával, ami módot nyújt arra, hogy a projektek (demo formájában) meg is valósuljanak.
 
A kurzusról bővebben itt..