logo
MagyarEnglish

KTL Reggeli

A Labor ma  egy reggeli keretein belül kötetlen beszélgetésre invitálta a MOMÉ-s kollégákat. A cél egyrészt a labor  eszközeinek és tevékenységi körének bemutatása volt, különös tekintettel a jelenleg futó kurzusokra és projektekre, másrészt a lehetséges együttműködések feltérképezése, intézményen belüli párbeszéd indítása.

A hangulat nagyon kellemes volt, örülünk, hogy sok kolléga képviselte a szakot/intézetet/szakmai területet. A részvételt mindenkinek köszönjük és  várjuk a jövőbeni közös projekteket! 

Aki nem tudott eljönni, utólag megnézheti a Labort bemutató prezentációt, és az alábbi fotókat.

  

 

 

 

 

 
ELSŐ MOMELTE KOMOLY JÁTÉK találkozó

A MOMELTE KOMOLY JÁTÉK kihívás első intézémények közti közös találkozójára szeptember 16-án pénteken kerül sor.

Fontos, hasznos és érdekes információk fognak elhangozni jelenlegi trendekről, a felhasználható technológiákról, már létező megoldások, gyakorlatok, ötletek kerülnek bemutatásra.

Már érintettként mindneképpen ott a helyed, de érdeklődőként is megéri ott lenni.

 

Hogy hol?

Az ELTE Informatikai Karán (cím: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/C.) a 0-804 Lóczy Lajos teremben délután 14 órai kezdettel.

 

A részvételről bővebben a projekt honlapján: HTTP://TET.INF.ELTE.HU/MOMELTE/

 
MOMELTE "Komoly Játék" tervezés

 A MOME KTL és az ELTE T@T laborja közös kihívásara invitál KOMOLY JÁTÉK tervezés témában az őszi félévben.

 

A feladat: 

Interaktív alkalmazások tervezése mobil, illetve más kommunikációs eszközökre.

  

A cél:

A környezet digitalizálásával a (fel)használói élmény kibővítése, gazdagítása a  mindennapokban.

 

A téma:

Nyitott: az élettértől a kultúraközvetítésig széles a spektrum.

Fókuszban a város, a lokatív játék, a múzeumtechnológia és a látogatói élmény, az alternatív tanulás és tájékoztatás.

 

A kihívás komoly:

A kidolgozás és értékelés valós, potenciális megrendelőkkel együttműködve zajlik, ezért a koncepción túl olyan prototípusokat várunk, amelyek az ötlet gyakorlati oldalát is bemutatják.

 

 A két labor együttműködésének lényege:

Interdiszciplináris csapatok létrehozása, ahol: 

-       a- az alapötlet érkezhet bármely oldalról, viszont

-       a- az esztétikai kidolgozás a MOME hallgatóinak feladata,

-       a- a technológiai problémákra az ELTE hallgatói biztosítják a válaszokat.

  

 A KTL két kurzusa kapcsolódik a felhíváshoz, a Digitális múzeum, illetve a Interaktiv Projekt, de a részvétel a MOME bármely hallgatója előtt nyitott, jelentkezésre egyedül, vagy csapatban is lehetőség van.

 

Kezdetnek látogass el a projekt oldalra, ahol a meglévő ötleted azonnal meghírdetheted, vagy ugyanitt beszállhatsz masok ötleteinek megvalósításába is.

 

 A legsikeresebb projektek szakmai zsűri döntése alapján ösztöndíjat és bemutatkozási lehetőséget kapnak.

 

OKTÓBER 7-IG VAN IDŐD, HOGY BENEVEZZ.

 

A RÉSZVÉTELRŐL BŐVEBBEN a honlapon: HTTP://TET.INF.ELTE.HU/MOMELTE/

 

További kérdésekkel keresd a Labor vezetőjét Ruttkay Zsófiát a  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címen. 

 
JÁTÉKOS KURZUSOK

Az idén lehetőség nyílik számítógépes játékot tervezni, sőt, egyedül vagy interdiszciplináris csapatban meg is valósítani. A Kreatív Technológia Labor JÁTÉKOS, szabadon választható kurzusaival kapcsolatos további inormáció a Ruttkay Zsófiától ( Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ).  
Jelentkezés – előzetes  egyeztetés után – az ETR-en keresztül.
AKI LEMARADT AZ ETR-EN BETELT LISTÁRÓL, KÜLDJÖN EGY MAILT, ILLETVE FIGYELJE, HÁTHA ÜRÜL HELY.
 
 
Játék tervezés és programozás Flashben  
heti 4 órás kurzus – Hegyi Béla, Ruttkay Zsófia
A hallgatók megismerkednek a játék tervezés alapjaival, illetve – építve korábbi ismereteikre és gyakorlatukra – kibővítik Flash programozási készségüket, hogy önállóan egyszerű játékot tervezzenek, pl. a MOME FaceBook oldalára. 
 
A kurzushoz alap programozói készség szükséges. A jelentkezéseket a kurzus vezetői bírálják el személyenként, legkésőbb az első órán: szept 5-én 13.40-kor.
 
Komoly játékok
egyéni interaktív projekt kurzus – Ruttkay Zsófia
Interaktív játék(os alkalmazások) tervezésére és (tovább) fejlesztésére, egyedül vagy néhány fős csapatban dolgozva, egyéni érdeklődés szerint, az alábbi technológiákat használva:
  • locatív mobil játékok
  • új kamerás (pl. Kinect) mozgásérzékelő
  • (multi)touch - nagy vagy kis képernyőn
  • kiterjesztett valóság (QR, AR)
Korábbi projekteken (pl. MD II Online Urban Games) lehet tovább dolgozni, illetve dédelgetett új terveket megvalósítani. Programozói segítség az ELTE hallgatóitól.
Várjuk azokat is akik beszállnának egy-egy csapatba a vizuális tervezéssel. 
A legjobb projektek ösztöndíjat nyernek a profi befejezésre.
 
Jelentkezés mailben, az ötlet,  tevékenység megjelölésével. AZOKNAK IS, AKIK AZ ETR-EN NEM JUTOTTAK BE, DE SZERETNÉNEK A VÁRÓLISTÁRA KERÜLNI, HA KILÉP VALAKI.
 
Make your game in Unity 3d
a kurzushéten, angolul – Michael Koch (Erhvervs Akademiet Lillebælt, Denmark)
 
Unity is a novel 3d game engine, offering integrated authoring tool for creating 3D video games or other interactive content such as architectural visualizations or real-time 3D animations (see: http://unity3d.com/gallery/game-list/). It runs on Windows and Mac OS and can produce games to be run also from browsers or on mobile phones. 
In the 5-days course students will see inspiring game genres, get an introduction into Unity, using the authoring tools. Then everybody – alone or in teams – will work on designing and realizing an own game or interactive applications. At the end of the week, games will be launched. See the course web site.
 
Előadás az InSea konferencián

Június végén Budapesten zajlott több mint 600 résztvevővel  az UNESCO InSea (International Society of Education through Art) konferencia, melynek témája idén az Art- Space - Education volt. Ruttkay Zsófia két előadást tartott a múzeum 21. századi megújulási lehetőségeiről.

 

A Musea in the Digital Age c. előadásban, Turcsányi -Szabó Mártával (ELTE ITK) közösen bemutatták hogy az érintőképernyő mellett az egyéb mai technológiák - mobil, szenzor,VR,  AR, QR - milyen funkciókkal bővithetik a múzeumlátogatás élményét, annak földrajzi és időbeli kiterjesztését, illetve testre szabását.

 

A Media Design Students Transfroming Musea c., Szirtes Jánossal közösen készített előadásban pedig a MOME MD MA első éves hallgatói munkáit mutatta be. Láthatók voltak  többek között a Magyar Nemzeti Múzeum számára készült interaktív projektek, a Bajor Gizi Múzeum számára készült fiktív riport, valamint a Műcsarnok felkérésére készült kávézó modern látványtervei.

 
« ElsőElőző21222324252627KövetkezőUtolsó »

Oldalak 26 / 27