Időpontok: 2010. március 18. 10-12.50 | K7 után Szerda 9:00-10:00
Konzultációk helyszíne: B101
Kurzuskód: K123-40-71-09
Kredit: 4
2009/2010 második szemeszter kurzusvezető: Ruttkay Zsófia, Samu Bence, Nagy Ágoston
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Média Design szak
szaktól függetlenül felvehető
Időpontok: 2010. március 18. 10-12.50 | K7 után Szerda 10:00-11:00 (konzultációk: B101)
Kurzuskód: K123-40-71-09
Kredit: 4
Prezentáció - 2010. április 28. 10h B101
prezentációk időtartama egyenként 10 perc. a prezentáción jelen lesz Bakos Maxim, a MOME Line részéről
projekt blogok
EASY -> http://urbaneasy.blog.hu/
PUBLIC PAINTINGS -> http://publicpaintings.tumblr.com/
VÁRLÁMPA -> http://wehackthings.tumblr.com/
KISTARZAN -> http://wehackthings.tumblr.com/
KAMERATÁJKÉP -> http://wehackthings.tumblr.com/
_______________________________________________________________________________________________________
Következő alkalom / next 2010. április 14, szerda, 10.00
Az órán konzultációval folytatjuk. A kialakult csapatok blogjai:
WALKING PAINTERS
http://publicpaintings.tumblr.com/
EASY
http://urbaneasy.wordpress.com/
WE HACK THINGS (vetitos blokk)
http://urbaneasy.blog.hu/
dokumentumok: játékszabály ötletjavaslat végső output
amit hozzatok tehát / what to bring, then:
A4 oldal printelt - az ötletetek 3 képi illusztrációja (skicc, fotó, montázs stb)
készüljetek, egy rövid, 3 perces bemutató szöveggel (ez nagyon kevés idő, jól kell rendszerezni)
en: printed A4 page with your 3 sketches/photos on it to present your idea.
prepare for a three-minute introducing speech
Az órán elhangzott pályázat, amelyre jól sikerült munkák beadhatóak:
21 PÁRBESZÉD - public art pályázat - Pécs 2010. június 12-26.
_______________________________________________________________________________________________________
Tematika
A kurzus során Budapest a közterein, közösségi terein megtalálható mediális felületek újragondolása a cél, a kortárs technológiák (digitális média) alkalmazásával. A hallgatók tapasztalatot szereznek a helyspecifikus gondolkodás, interaktív technológiák, koncepció kidolgozás, dokumentáció terén. A feladat során a megtalált felületek (ledmatrix kijelzők, hőmérsékletmegjelenítők, tereken használt hangszórók, térképek, automaták stb.) alternatív üzenetek hordozóivá válnak, a szokásos funkcióiktól eltérítve (“hackelve”), kreatív módon, nem szokványosan felhasználva tulajdonságaikat. Alternatív üzenetformák lehetnek például környezetvédelmi, társadalmi célú, nonprofit üzenetek.
A kurzus felépítése:
- Meglévő projektek ismertetése
- alkalmazott technológiák elemzése
- üzeneteik relevanciája
- közös beszélgetés, kontextusba helyezés
- Kisebb csapatokba szerveződés (2-3 fő)
- Helyszínkeresés / gyűjtés / dokumentálás
- Konzultáció
- Koncepció kidolgozása
Számonkérés: gyakorlati feladat
Feladat kritériuma:
A munkákat pdf formátumban kell leadni. A pdf-ek mérete nincs megkötve. A dokumentumnak tartalmaznia kell látványtervet, koncepció leírást, technológiai leírást, megvalósíthatósági szempontokat (minimális költségvetés, esetleg a felületet üzemeltető intézmény érdekeltsége a projektben). A pdf mellé kifejezetten hasznos, ha készül interaktív látványterv is (processing, flash, etc).
Osztályozási szempontok:
- Megvalósíthatóság
- Alkalmazott technológia ötletessége, a meglévő felület tulajdonságaira reflektálva
- Dokumentáció színvonala
_______________________________________________________________________________________________________
Examples:
_______________________________________________________________________________________________________
Topics:
The Hacker Ethic
1. Access to computers - and anything which might teach you something about the way the world works - should be unlimited and total. Always yield to the Hands-On imperative!
2. All information should be free.
3. Mistrust authority - promote decentralization.
4. Hackers should be judged by their hacking, not bogus criteria such as degrees, age, race, or position.
5. You can create art and beauty on a computer.
6. Computers can change your life for the better.
- ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Richard Hillesley (tuxdeluxe.org): "Hacking after midnight" (2007)
- hack = a quickly written short piece of code that makes something work
- technology represents inanimate ways of thinking, objectified ways of thinking
- phone phreaking (vietnam war, 1968)
- every idea, every limitation, was another boundary to be explored
- hackers at MIT -> new medium = discovery of other ways of doing things, of finding the superior hack, stretching the possibilities of what you could do
- hackers at MIT -> testing yourself against your fellow hackers to come up with more elegant and efficient solutions
- as long as the end result was creative and morally desirable, anything was permissible, and hacking was fun
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Martin Howse (tuxdeluxe.org): "Hacking for art's sake" (2007)
- hackers & artists = notoriously impatient creatures, unable to wait months for commercial companies to implement bug fixes, tweaks
- new, open solutions: forming passionate collectives & communities based around the FREE SOFTWARE model
_______________________________________________________________________________________________________
- possible goals
- make people smile, play, communicate
- provide locally relevant information
- something beautiful, arty, good to look at
- mock/question original usage (advertisement)
- provide some extra service
- make people aware of XXX
- possible ways
- switch out/replace original function (for sime time/for ever)
- share with original function (e.g. use media at night or at other idel times)
- augment original function - better/more fun, for more people, for free, ...
-
Media, institutes, people in Bp:
-
- giant display in plazas
- clock at Nyugati
- pollution info display
- tram matrix display - BKV
- metro display - BKV
- open wifi at - cafes, airport, ...
- train info display - Keleti
- automata foto keszito fulke
- foretelling machines (eg. moszkva ter)
- speakers on squares
- ticket machines (post offices)
- juke-boxes
- car parking ticket machines
_______________________________________________________________________________________________________
OUTPUT / végleges forma, kritériumok
1. Működő helybeni installáció, vagy prototípus
Ideális esetben a hack ténylegesen megvalósul, Pest lakói kipróbálják, akár hosszabb időn át. A
helyszíni kipróbálásról a tanárok és a kurzus hallgatói, de akár az egész vizkom időben értesül.
HA a helybeni megvalósulás jogi, technikai, anyagi vagy egyéb okok miatt nem lehetséges április
végéig, akkor prototípussal, mock-uppal, esetleg a MOME-n mint helyszínen kell az elgondolást
demonstrálni, és az előadás során – vagy azt megelőző, egyeztetett időpontban - bemutatni.
2. Végső dokumentáció
a) ha nem készült el a projekt a tényleges helyén
írott dokumentáció:
A dokumentáció az eredeti helyszíni megvalósuláshoz minden lényeges elemet kell hogy
tartalmazzon, egy eljövendő pályázathoz megfelelő dokumentációul szolgáljon.
Az elkészült hak (alábbi) dokumentációjának elemeit részletesebben tartalmazza, különösen a
technológiai leírást, terveket, látványrajzokat. Tanulságok fejezet természetesen nem kell, viszont
kell részletes költségvetés, valamint a megvalósításban résztvevő esetleges további partnerek és
szerepük.
video dokumentáció:
a tervezett megvalósítást (helyszín), illetve a a mock-upot, a prototípust bemutató video
dokumentáció, prezentációs célra
b) ha elkészült a projekt a tényleges helyén
írott dokumentáció:
kb 2 oldalas írott dokumentáció, mely tartalmazza:
cím,
készítők, szakjuk, kontakt mail
év, MOME PestHakz kurzus
Összefoglalás: 150-300 szóban, dióhéjban minden lényeges, a használt technológiák.
Bevezetés:
-- Mit, kinek, miért, hol?
-- Referencia inspirációkra, más városbeli példákra
A technológiai terv
-- Nagy vonalakban a működés
-- Az eredeti funkció, tulajdonos szerepe
A megvalósítás
-- Milyen technológiát használtak, miért
-- Nehézségek, kényszerek
Tanulságok
-- A használattal kapcsolatban
-- A megvalósítással kapcsolatban
-- további lehetőségek
Köszönet
video dokumentáció:
külső videomegosztóra szánt, 2-3 perces video, mely elsősorban a használatot mutatja be,
felvillantva a készítés illetve utóélet mozzanatait A formai követelmények a MD hallgatói videókra
vonatkozó általános követelmények – ezek elmulasztása esetén a video nem elfogadható
|