logo
MagyarEnglish

Vizuális programyelvek

 A tantárgy ismerteti  a jelenleg használt egyik legnépszerűbb ingyenes, nyílt forrású vizuális programnyelvet, annak logikai felépítését. Képek, multimédia, fizikai eszközök, hangok vezérlése,  hálózati kommunikációs módszerek kerülnek kipróbálásra. 

2011.március 11.

 

 

Beadandó feladat: 

A korábbi, "Drunk race" folytatása, kiterjesztése. A verseny minden egész percben kell, hogy elinduljon. Ha 50 másodperc alatt egyik versenyző sem fut be, álljon le a verseny és szólaljon meg egy szomorú hang. Egészkor újra kell, hogy induljon a verseny, előlről. Ha az egyik versenyző befut, az ő nyertes hangszignója szólaljon meg és álljon le a verseny. A versenyzők legyenek egyszerű módon vizualizálva (két állókép pozícionálása, stb). A verseny a [time] objekt használatával automatizálható az idővel szinkronizálva (bármikor indul a patch, a verseny mindig egész perckor fog indulni).

 

HATÁRIDŐ: 2011. március 17, 18.00

 

2011. március 4.

Beadandó: "Drunk race"

Készíts egy patch-et, amelyben két [drunk] objekt verseng egymással. A láthatóság kedvéért használj slidereket. Amikor az egyik drunk eléri a maximum értéket, írja ki a konzol, hogy melyik drunk nyert (pl "a jobboldali drunk nyert"). Egyúttal álljon le a verseny, és szólaljon meg egy hang, ami a verseny végét jelzi.

Az órán tárgyalt témák: listák, változók, video lejátszás, kameraképelemzés, részecske rendszerek.

Az órán készült patch-ek: patches_002.zip (~9 Mb)

Órai példa letöltése: vizual_programming.zip (~3.5 Kb)

 

 

2011. február 18.

Beadandó: "Knight Rider"

Készíts egy patch-et, amelyben 10 db bang egymás után felvillan balról jobbra, majd jobbról balra. A feladathoz bűrmilyen megoldás elfogadható (számlámó, szinusz, késleltetés stb.)

paccs

Órán tárgyalt anyagok:

Alapok: szerkesztőfelület, adattípusok, műveletek, időkezelés

Multimédia: hanglejátszás, 3D megjelenítés, állókép textúra

Órai anyagok letölthetők innen (~2.7 Mb, zip archív)

 

Linkek:

pure data letöltése

pure data online manual

 

Tematika: 

- Jelenleg használt, ismertebb vizuális programozási nyelvek 

- Általános felépítés, data-flow paradigma 

- Bevezetés a Pure Datába: 

adattípusok, szintaxis 

felhasználói interakció (billentyűzet, egér, videokamera, kontrollerek, mikrofon, stb) 

egyszerű alkalmazás készítése, általános fejlesztési kérdések tárgyalása