Login - Registration
Vizuális programyelvek |
There are no translations available. A tantárgy ismerteti a jelenleg használt egyik legnépszerűbb ingyenes, nyílt forrású vizuális programnyelvet, annak logikai felépítését. Képek, multimédia, fizikai eszközök, hangok vezérlése, hálózati kommunikációs módszerek kerülnek kipróbálásra. 2011.március 11.
Beadandó feladat: A korábbi, "Drunk race" folytatása, kiterjesztése. A verseny minden egész percben kell, hogy elinduljon. Ha 50 másodperc alatt egyik versenyző sem fut be, álljon le a verseny és szólaljon meg egy szomorú hang. Egészkor újra kell, hogy induljon a verseny, előlről. Ha az egyik versenyző befut, az ő nyertes hangszignója szólaljon meg és álljon le a verseny. A versenyzők legyenek egyszerű módon vizualizálva (két állókép pozícionálása, stb). A verseny a [time] objekt használatával automatizálható az idővel szinkronizálva (bármikor indul a patch, a verseny mindig egész perckor fog indulni).
HATÁRIDŐ: 2011. március 17, 18.00 2011. március 4.Beadandó: "Drunk race" Készíts egy patch-et, amelyben két [drunk] objekt verseng egymással. A láthatóság kedvéért használj slidereket. Amikor az egyik drunk eléri a maximum értéket, írja ki a konzol, hogy melyik drunk nyert (pl "a jobboldali drunk nyert"). Egyúttal álljon le a verseny, és szólaljon meg egy hang, ami a verseny végét jelzi. Az órán tárgyalt témák: listák, változók, video lejátszás, kameraképelemzés, részecske rendszerek. Az órán készült patch-ek: patches_002.zip (~9 Mb) Órai példa letöltése: vizual_programming.zip (~3.5 Kb)
2011. február 18.Beadandó: "Knight Rider" Készíts egy patch-et, amelyben 10 db bang egymás után felvillan balról jobbra, majd jobbról balra. A feladathoz bűrmilyen megoldás elfogadható (számlámó, szinusz, késleltetés stb.) Órán tárgyalt anyagok: Alapok: szerkesztőfelület, adattípusok, műveletek, időkezelés Multimédia: hanglejátszás, 3D megjelenítés, állókép textúra Órai anyagok letölthetők innen (~2.7 Mb, zip archív)
Linkek:
Tematika: - Jelenleg használt, ismertebb vizuális programozási nyelvek - Általános felépítés, data-flow paradigma - Bevezetés a Pure Datába: adattípusok, szintaxis felhasználói interakció (billentyűzet, egér, videokamera, kontrollerek, mikrofon, stb) egyszerű alkalmazás készítése, általános fejlesztési kérdések tárgyalása |