OME, 2010/11 tanév, I. szemeszter
Kurzus neve: Portfolió, web-jelenlét | Kurzuskód: nincs megadva
Oktató: Góg Emese, Rónay Gabriella
Időpontok: kurzushéten: október 25-29. | 13.40-18.00 | Helyszín: B102
Évfolyam: BA I. - szabadon választható tantárgy
A médiadesign szak honlapján > Oktatás / 2010 őszi félév /
A kurzuson készülő osztályblog > MOME Média Design Szak BA 2010
Kredit: 2
Számonkérés módja: GY/Gyak.
Kurzusleírás:
Feladat:
A kurzus során a hallgatók megismerkednek különböző ”webjelenlét” lehetőségekkel és tapasztalatot szereznek a tárgyalt webes alkalmazások kezelésében. A kurzus teljesítés módja, hogy a hallgató 3 különböző internetes felületen jelen legyen, önálló, egyéni arculattal.
A tárgyalt 3 internetes felület:
- weboldal (wix.com -flash alapú)
- blog (.tumblr, blogspot, wordpress)
- videomegosztó oldalak (vimeo, youtube, videa)
Az órák részét képezik a portfólió, a CV, a showreel és a különböző alkalmazások egyéni arculat készítési lehetőségeinek körbejárása.
Az oktatók az óra anyagának, a kurzus menetének megfelelően folyamatosan kommunikálnak egy blogon keresztül a hallgatókkal, az órákon kívül is. A kurzushét első napjától kezdve minden nap kapnak a hallgatók otthon megoldandó kisebb feladatokat.
Feladat célja:
A gyakorlati feladatok célja, hogy a hallgatók a MOME-n készült munkáikkal már az első évtől tudatosan építsék a BA képzés végén leadandó portfóliójukat. A saját egyéni arculat kialakítása és a folyamatosan frissülő webjelenlét elősegíti azt, hogy a jövőben meg tudjanak felelni a piaci elvárásoknak.
Megvalósítás:
- A hallgatói igények és készségek befolyásolják az óra menetét.
- Differenciált - egyéni és csoportos - oktatásra nyílik lehetőség azáltal, hogy két kurzusoktató lesz jelen az órán.
Kurzus tematikus lebontás:
1. Bemutató óra
Bemutatkozás
Kurzusbemutatás - célja, (blog, videómegosztó, weboldal
Egyetemi cél... és saját célok egyeztetése
Osztályzás mi alapján?
Értékelés szempontjai:
· órai jelenlét és aktivitás (hiányzás csak orvosi igazolással ill. előzetes megbeszélés alapján )
· otthon készítendő feladatok időben való teljesítése
· a 3 különböző felület egyéni arculatának egységessége és egyedisége
Az osztályzat:
- órai aktivitás, melynek része az otthon készítendő feladatok időben való teljesítése 60%
- a 3 különböző felület egyéni arculatának egységessége és egyedisége 40%
A mai óra anyaga
Google account létrehozása
Bemutatkozás – hallgatók bemutatkozása szóban
hallgatók készségeinek feltérképezése - kérdőív
Saját arculatról pár szót
Átfutunk a felületeken - youtube, blogspot, wix
1. gyakorlati feladat - alapvető képernyőelemek tervének elkészítése
háttér - szín és minta (2-3 szín és minta)
fontok - fontafamily (2-3 betűtípus
accountok létrehozása a kiválasztott alkalmazásokban
(videómegosztó, blog, weboldal)
gyakorlati feladatok:
·
következő órára elküldendő feladat:
· a kérdőív alapján a rád legjellemzőbb kérdéssel kapcsolatban vizuális válasz létrehozása:
1 klip és két saját készítésű kép
2. Arculat kialakítása, munkák feltöltése
gyakorlati feladatok:
-
a 3 különböző netes felület egyéni arculat szerinti alakítása:
-
a stílus elemek variálása és fejléc készítése
-
menüpontok megtervezése és kialakítása a főoldalon (blog, weblap)
-
anyagok feltöltése (tömörítési lehetőségek)
következő órára elküldendő feladat:
-
nézzék át az esetlegesen felmerülő problémákat, kérdéseket
-
a gyakorlottabbak nézzék át, milyen lehetőségeket látnak a stíluslapok módosítására
3. Arculat kialakítása, munkák feltöltése II.
gyakorlati feladatok: a 3 különböző netes felület egyéni arculat szerinti alakítása:
-
blogbejegyzések készítése
-
plugin / beépülő alkalmazások
-
almenüpontok és a hozzátartozó oldalak kialakítása
következő órára elküldendő feladat: a lemaradások bepótlása
4. Konzultáció - oldalak prezentálása röviden
-
csoportos konzultáció, a hallgatókkal közösen áttekintjük a készülő oldalakat
-
egyéni konzultáció: javítanivaló és pótolnivalók megbeszélése
-
gyakorlati kérdések megválaszolása
következő órára készítendő feladat: a javítások befejezése a 3 felületen
5. Az oldalak prezentálása
-
a blog, a weboldal és a videómegosztó site-ok rövid bemutatása, a hallgató saját maga elemzi az elkészült oldalak stílusát
-
a prezentációk után rövid értékelésre kerül sor
Értékelés szempontjai:
-
órai jelenlét és aktivitás (hiányzás csak orvosi igazolással ill. előzetes megbeszélés alapján )
-
otthon készítendő feladatok időben való teljesítése
-
a 3 különböző felület egyéni arculatának egységessége és egyedisége
Az osztályzat:
-
órai aktivitás, melynek része az otthon készítendő feladatok időben való teljesítése 60%
-
a 3 különböző felület egyéni arculatának egységessége és egyedisége 40%
|