Oldalak 3 / 3
BLENDER
Gui:
- átalakíthatóság
- ablakok hasonlósága (window type, header, splitting, joining)
- gui elmentése





Shading, Object, Editing, Scene
3D navigáció:
- trackball, turnatable
- panning
- zoom
- perspective / ortogonal
- shading
Space menu: shortchuts
Objektum manipuláció
Objektum kijelölés:
- RMB
- 'a' bill.parancs (mindent kijelöl, kijelölést megszüntet)
- aktív objektum vs. kijelölt objektum
Objektum transzformációk:
- grab (g)
- scale (s)
- rotate (r)
Transform Properties Ablak (n)
Transformációs középpont
Transzformációk törlés:
- Pozíció törlése: Alt + g
- Forgatás torlése: Alt + r
- Méretezés törlése: Alt + s
Objektum másolása:
- Shift + d (másolás)
- Alt + d (másolás közös referenciával)
Szülő-Gyerek kapcsolat (parenting)
- Ctrl + p (gyerek: aktív obj, szülö kijelölt obj)
Fényforrások
Space/add/lamp
Shading / Lamp buttons
Lámpa típusok:
- Lamp
- Spot
- Sun
Fényerő, szín:
- Energy
- R, G, B
Árnyék típusok:
- Raytraced
- Shadow buffer
Árnyék minősége:
- Soft size
- Samples
- Árnyék színe
Környezeti beállítások
World buttons
Háttér színe, típusa
Köd (Mist)
Fényelnyelés (Ambient Occlusion)
Renderelés
Scene
Formátum: SizeX, SizeY
Filetípus: Jpg, png, tga, ...
BW, RGB, RGBA
Anti-aliasing
File / Save Rendered Image
Hasznos Youtube videók, linkek:
blender interface
három pontos világítás
modellezés : sakkfigura
modellezés : pohár
modellezés : légy
modellezés : auto
modellezés: felület kiterjesztés körvonal mentén
arc modellezés (maya)
modellezés: agyagozás
renderelés
felület kicsomagolás, textúra festés
egy objektumhoz több anyag rendelése
3 pontos világítás
|